فلیکر یا سوسو زدن ال ای دی

فلیکر یا سوسو زدن ال ای دی


چراغ‌های ال ای دی دارای مزایای بسیار زیادی هستند و امروزه در بسیاری از موارد به کار می‌گیرند.

چراغ چمنی یا چراغ پارکی از جمله محصولاتی به شمار می‌آيند که در درون آن‌ها از ال ای دی استفاده شده است.

این موضوع در محصولاتی همچون چراغ حبابی قدیمی مشاهده نمی‌شود.

به هر روی،‌ اگرچه این نوع چراغ‌ها مزایای متعددی دارند، اما دارای مشکلاتی نیز هستند. از بین مشکلات چراغ‌های ال ای دی باید به فلیکر اشاره کنیم.

سوسو زدن چراغ ال ای دی یا همان flicker منجر به ایجاد یک سری عوارض به خصوص در انسان‌ها می‌شود کهم از بین آن‌ها باید به ایجاد سردرد، کاهش میزان بینایی، حمله میگرنی، خسته شدن و… یاد کرد. بهترین راه برای جلوگیری از گسترش چنین مواردی، خریداری محصولاتی است که با نام آنتی flicker شناخته می‌شوند.

جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین و متخصصین مادر مجموعه صنایع روشنایی الین در ارتباط باشید09129511334

مشاوره فروش

09129511334

استعلام قیمت

09129511334

ثبت سفارش

09129511334

فلیکر یا سوسو زدن چراغ ال ای دی شاید در  ابتدای امر موضوعی ساده به نظر برسد،‌ اما اگر به درستی به آن رسیدگی نشود می‌تواند منجر به ایجاد عوارض بسیار زیادی برای انسان‌ها شود.

این موضوع باید در زمان انتخاب چراغ روشنایی فضای باز نیز به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد.

در ادامه متن قصد داریم به طور کامل در مودر سوسو زدن چراغ ال ای دی و همچنین عوارضی که ممکن است برای انسان‌ها به همراه داشته باشد بپردازیم.

شاید به این مطلب هم علاقه مند باشید.

هیت سینک چیست و چه کاربردی در صنایع روشنایی دارد؟

 

چرا لامپ‌های ال ای دی سوسو می زنند؟

پیش از بررسی مهم‌ترین عوارض ناشی از فلیکر لازم است که به دلایل اصلی سوسو زدن چراغ ال ای دی بپردازیم تا اطلاعات بیشتری در این رابطه به دست بیاورید.

اولین و مهم‌ترین دلیل که در این زمینه می‌توان به آن اشاره کرد، بهره‌گیری از متریال اولیه نامناسب و غیر استاندارد جهت ساخت لامپ ال ای دی مدنظر است.

این لامپ‌ها باید حتماً با استفاده از مواد اولیه قابل قبول و تست شده به تولید برسند، در غیر این صورت نه تنها مشکلاتی همچون سوسو زدن خواهند داشت، بلکه عمر مفیدشان نیز به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

دلیل دیگری که باید به آن اشاره کنیم، مشکل در ثابت نگه داشتن بار است.

اگر ولتاژ منبع متصل به لامپ ال ای دی دچار مشکل شود، شاهد افزایش یا کاهش آن خواهیم بود و در نتیجه لامپ ال ای دی مدنظر ما سوسو می‌زند.

فلیکر یا سوسو زدن
فلیکر یا سوسو زدن

آخرین دلیل مهمی که در این زمینه باید از آن یاد کرد، راه اندازی لوازم خانگی خاصی است که به میزان انرژی الکتریسیته بسیار زیادی نیاز دارند.

به عنوان مثال، روشن کردن یخچال،‌ ماشین لباسشویی، اتو بخار و… می‌تواند بر مشکل flicker بیفزاید.

بنابراین، دلایل اصلی سوسو زدن چراغ ال ای دی را باید به سه بخش مهم تقسیم‌بندی کرد:

نخست آنکه لامپ مدنظر به طور کلی از مواد اولیه مناسبی ساخته نشده است، دوم آنکه ولتاژ منبع دچار تغییرات متعدد می‌شود و سوم روشن کردن لوازم خانگی پرمصرف. همان‌طور که مشاهده می‌کنید هیچ یک از این موارد ارتباطی به کاربران ندارند و نباید در صورت سوسو زدن، مصرف‌کننده را مقصر دانست.

شاید به این مطلب هم علاقه مند باشید.

چگونه از خیرگی نور جلوگیری کنیم؟

 

مهم‌ترین عارضه‌های ناشی از flicker

اکنون که با عوامل اصلی سوسو زدن چراغ ال ای دی آشنا شدیم، بهتر است کمی در مورد عارضه‌های ناشی از فلیکر نیز صحبت کنیم تا بدانید که این مشکل چه تأثیرات نامناسبی بر روی سلامتی شما خواهد گذاشت.

این عوارض وقتی شدت پیدا می‌کنند که برای مدت طولانی از لامپی که دچار flicker شده است استفاده کنید.

علاوه بر این، باید به یاد داشته باشید که ممکن است برخی از این عارضه‌ها به صورت همزمان با هم رخ دهند.

اولین عارضه‌ مهم استفاده از لامپ‌های ال ای دی سوسوزن، ایجاد سردرد است.

سردرد ناشی از این موضوع می‌تواند در افراد مختلف شدت‌های گوناگونی داشته باشد.

برخی از افراد شاید یک سردرد خفیف را حس کنند، اما در اکثر موارد، این نوع سردرد شدید است به نحوی که فرد عملاً قدرت انجام امور عادی را از دست خواهد داد.

این سردردها تا زمانی که در معرض لامپ‌های سوسوزن باشید، ادامه پیدا می‌کنند.

اختلال در بینایی بر اثر فلیکر

مورد بعدی، مشکل در دیدن اجسام گوناگون است. روشن و خاموش شدن لامپ‌های ال ای دی آن‌ هم با سرعت بسیار زیاد و به شکل مداوم موجب به وجود آمدن اختلال در بینایی می‌شود.

میزان این اختلال نیز در افراد مختلف متفاوت خواهد بود و در همه کاربران یکسان نیست.

حملات میگرن بر اثر فلیکر

عارضه بعدی شامل حملات میگرنی است که به نوبه خود می‌توانند امری خطرناک باشند.

اگر دچار میگرن هستید، باید از قرار گرفتن در معرض چنین لامپ‌هایی به طور کامل دوری کنید.

شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم که سوسو زدن چراغ ال ای دی موجب خستگی چشم نیز می‌شود.

این خستگی خود به دلایل مختلفی همچون اختلال در بینایی صورت می‌گیرد که پیش از این به آن اشاره کردیم.

در فضایی که لامپ ال ای دی موجود در آن دچار flicker است اصلاً نمی‌توان مطالعه کرد.

 

 

شاید به این مطلب هم علاقه مند باشید.

آیا لامپ های ال ای دی داغ می شوند؟

راه چاره چیست؟

سوسو زدن چراغ ال ای دی در محصولات بی‌کیفیت و ارزان قیمت امری طبیعی محسوب می‌شود.

بنابراین، به منظور رفع این مشکل باید به سراغ لامپ‌هایی بروید که استاندارد هستند و توسط شرکت‌‌های باسابقه و معتبر تولید شده‌اند.

مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید، خریداری لامپ‌هایی است که با نام آنتی فلیکر شناخته می‌شوند.

چنین محصولاتی از همان ابتدای روند طراحی به صورتی ساخته شده‌اند که بتوانند به بهترین شکل ممکن با مشکل سوسو زدن مقابله کنند. به کارگیری این لامپ‌ها موجب می‌شود تا دیگر هیچ‌گونه سوسو زدن و یا موارد مشابه آن را مشاهده نکنید.

مورد بعدی، به کارگیری یک سیستم استاندارد جهت انتقال انرژی الکتریسیته است. اگر خاطرتان باشد گفتیم که تغییر ولتاژ می‌تواند منجر به سوسو زدن چراغ ال ای دی شود. بنابراین، با جلوگیری از همین امر ساده می‌توانید خیال کاملاً راحتی از بابت عدم تکرار سوسو زدن داشته باشید.

ذکر این نکته را ضروری می‌دانیم که بهره‌گیری از ترانسفورماتورهای نامناسب و بی‌کیفیت ممکن است دلیل بر سوسو زدن ال ای باشد.

در این حالت باید به فکر تغییر ترانسفورماتور مدنظرتان باشید. رعایت چنین نکاتی به شما اجازه می‌دهد تا با آرامش خاطر مشکل سوسو زدن را برای همیشه حل کنید.

 

زیر چند نمونه از محصولات روشنایی الین را آورده ایم . برای مشاهده سایر محصولات با توجه به گروه بندی به منوی سایت مراجعه فرمائید.

مهندس مهدی رمضانیمشاهده نوشته ها

Avatar for مهندس مهدی رمضانی

سلام . من مهندس مهدی رمضانی هستم. ما فعالیت خودمون رو در گروه صنایع روشنایی الین از سال 1389 شروع کردیم . این شرکت در زمینه تولید، فروش و عرضه انواع پایه چراغ پارکی، خیابانی، حبابی، چمنی، رفلکتوری، صنعتی و کارگاهی به همراه انرژی های خورشیدی بوده که هر بخش به صورت مجزا از تنوع خاص خود برخوردار است و در این راستا نیز محصولات SMD و LED و COB نیز در کنار مجموعه محصولات خود قرار داده است. مجموعه الین در زمینه  صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس،حوزه سی آی اس،آسیای شرقی،آفریقای جنوبی،ترکیه و سایر کشورها فعالیت گسترده ای دارد. برای ارتباط مستقیم با بنده جهت سفارشات عمده می توانید با شماره 09129511334 تماس حاصل فرمائید

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.